Bankacılık sisteminin vazgeçilmez ödeme araçları arasında yer alan kredi kartı ve bununla birlikte gelen kredi kartı yıllık kart ücretleri. Kredi kartı yıllık kart ücretleri tüketicileri koruma kanununda yer almakta ve haksız yere bankaların tahsilat yaptıklarını ise birçok kredi kartı kullanıcısı bilmemekte.
Her yıl ocak ayı ile birlikte kredi kartı ekstrelerinde yer alan yıllık kart ücret, kart aidatı, kredi kartı aidatı… vb. gibi ibareler altında haksız yere tüketicilerden toplanan paraların ise hiçbir şekilde yasal dayanağının olmaması, insanlarımızın göz göre göre soyulması ve bunu yapan kurumların ise Türkiye’nin en kurumsal, en prestijli kurumları arasında yer edinen bankalar tarafından yapılıyor olması doğrusu yadırganacak bir durum. Defalarca televizyonlarda, açık oturumlarda veya gazetelerde kredi kartı aidatlarının toplanmasının hukuki bir dayanağının olmadığı belirtilmesine rağmen kredi kartı kullanıcılarının büyük bir kısmının haksız yere toplanan kart ücretlerine itiraz etmiyor olması yüzünden bankacılar bu kadar rahat bir şekilde söz konusu kart ücretlerini tahsil edebiliyorlar.
Haksız yere toplanan bu kart ücretlerini ise çok kolay bir şekilde geri talep edebiliyorsunuz. Öncelikle yapmanız gereken kartını kullandığınız bankanın müşteri hizmetlerini arayarak kart ücretine itiraz etmelisiniz. Eğer bu şikayetiniz olumlu sonuçlanmazsa yapmanız gerekenler ise şunlar;
1- Kredi kartı yıllık ücretine itirazlar için zaman aşımı süresi borç ekstrenizin size ulaşma tarihi itibariyle üç aydır.
2- 827 TL’nin altındaki tüketici anlaşmazlıkları için yetkili olan kurum Her il veya ilçede ‘Kaymakamlık’ binası içerisinde bulunan Hakem Heyetleri’dir. 827 TL ve üstü davalar için Tüketici Mahkemeleri görevlendirilmiştir. Kredi kartı aidatları için başvurulacak yer Hakem Heyetleri’dir
3- Kredi kartı yıllık ücretlerinin iadesi zaman aşımı 3 ay olduğundan geçmiş ödemeleriniz iade edilmemektedir.
4- Kredi kartı yıllık aidatları için kesinti her yıl yapılmaktadır. Bu yüzden her yıl kesilen aidatın iadesi için Hakem Heyetine yalnızca bir kez başvurmak yeterli değildir. Her yıl başvurulması gerekmektedir.
5- Tüketici bankasına giderek sözleşmesini talep edip söz konusu kart yıllık ücretinin alınmamsı değişiklik yapılmasını isteyebilir…
6- Hakem Heyeti’nin tüketici lehine verdikleri kararlarını bankasına götüren müşteriler müşterilere, bankalar tarafından belli miktar para harcamaları karşılığında bu aidatı almamalarını teklif ederlerse bu konuda tüketici yeniden Hakem Heyeti’ne başvurabilir.
İşte Kredi Kartı Ücretlerinin Haksız alındığının kanıtı;
“Satıcı veya sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir.”
Yasada bu madde varken artık kredi kartı kart ücretinizi gönül rahatlığı ile geri iadesini isteyebilirsiniz. Fakat bazı bankalar kartınızı iptal etme yönünde sizi sıkıştırabilir. Bu konuda ise ilçelerde kaymakamlıklarda bulunan hakem heyetlerine başvuruda bulunabilirsiniz. Bu hakem heyetleri il merkezlerinde valiliklerde bulunuyor.
Yorumlar
Yorum Gönder